måndag 27 juli 2009

flaggorna i topp!

Det var med en stor glädje jag såg att bussarna återigen är utsmyckade med hbt-sfärens färgglada regnbågsflagga. Jag minns att det var ett visst motstånd förra året, men jag minns inte om det faktiskt togs något beslut om huruvida bussarna "fick" flagga under pride eller inte. Jag tycker att det är fantastiskt att de gör det.
Ikväll ska det lyssnas på invigningstalet. Det blir faktiskt första året jag lyckas passa in det. Kanske jag ser paraden nästa år. Tyvärr blir det nog inte så mycket mer deltagande (än idag) för min del i år. Veckan är full av annat och på fredag far jag ut på böljan blå. Inte helt tokigt det heller.

Idag bör jag få en avi från uthämtningsstället där min telefon ligger och väntar på mig. Tyvärr hinner jag nog inte hem förrän de har stängt, så jag får hämta ut den imorrn. Har jag väntat så här länge på en ny telefon klarar jag nog att vänta en dag till.

Inga kommentarer: