tisdag 14 juli 2009

vill ha

Varning: detta inlägg är ett bejakande av det materiella. Det finns inget djup i följande text, utan bara habegär, girighet och längtan efter att äga.

Jag har just möblerat om min lägenhet. Det blev jättefint. Jag trodde att jag skulle göra det en annan dag, men det blev idag ist. När man möblerar om upptäcker man att det finns saker som man skulle behöva ha, jag skulle verkligen behöva ha en sänggavel. Väggen bakom min säng är asäcklig. Inte visste jag att jag är så äcklig.
Jag vill också ha en ny garderob som inte är så hiskligt ful som den jag använder nu som stod här när jag flyttade in. Mer saker jag vill ha är en ny telefon, min har verkligen havererat, ett nytt busskort och två paket hårfärg så att jag slipper vara brunblond.
Jag skapade en plats för min tv också. Då insåg jag att den kanske är för gammal för att kunna kopplas till datorn. Om det inte finns en sladd med scartuttag i ena änden och uttag som passar i datorn i andra änden. Vad är det här med scart lix? vem fan tyckte att det var en bra idé? En sån sladd står hursom haver också på önskelistan.

Imorse när jag skulle ta in tidningen fick jag fel tidning. Tidningstypen hade lagt en svenska dagbladet i min dörr! Hur tänkte den då? Varför skulle jag vilja läsa den?

1 kommentar:

V sa...

Jag har ingen scart när jag kopplar min dator till Tv:n.. jag har en annan superkabel... En bra kabel..

Det blir för övrigt äckligt bakom allas sängar efter ett tag.

Kramar1