torsdag 25 juni 2009

tutt-ut!

Mina vänner, återigen har jag blivit upplyst om ännu en orättvisa. Jag hade inte ens tänkt på den, pinsamt.

Men, tydligen får inte kvinnor bada toppless på inomhusbad i vårt land. Jag har aldrig haft behovet av att göra det, trodde jag ja! Det klart att jag har, men normen som jag så fint varit invaggad i säger att jag tar på mig överdelen också.

Jag blev väckt imorse när jag av en slup läste en av våra gratistidningar på tuben och läste detta. Helt underbart att malmös politiker inser att bröst inte är ohygienskt och måste döljas till varje pris. Hoppas landet följer exemplet!

Fast jag lär nog inte simma barbröstad än på ett tag ändå... Men, det är ju självklart att det ska vara tillåtet. DEt är ju tillåtet för män att visa samma delar av sina kroppar.

1 kommentar:

V sa...

Jag tycker du skriver för sällan här i din blogg.. jag läser och läser.. jag tror jag kan den utantill snart:p
Ses!