måndag 29 juni 2009

ode till avocado

Du är så grön
ack så skön
som ett underbart klägg
skyddad av en grbrsv hård vägg
Du har formen av ett ägg

Vad möter mig inuti dig?
bruna fläckar som får håren att resa sig på mig
eller träiga trådar
det inte gott bådar
vad är det mitt öga skådar?

Konsistensen var inte för mjuk
du kändes varken omogen eller sjuk
men nu ger du mig en konstig känsla
av att ditt modersträd ett gummiträd gränsla
de träden ville mer än vänsla.

Du var inte så god som jag hoppades på
när jag köpte dig var det inte detta jag ville få
ska jag din kärna våga så
om den ger goda ättlingar skulle jag må!

3 kommentarer:

Jessica sa...

a men du e ju för härlig!

Puss

Viktoria sa...

Fint.. och kreativt.. Det gillas.
Jag har någonstans en känsla av att dina avocadosar genomför någon form av protest.. eller myteri.

Anonym sa...

för mycket fritid eller försöker du slippa undan något?