fredag 12 juni 2009

tgi friday

Skatten kom som en räddare i nöden. Nice som tusan. Det andra (det första var ju apoteket) jag gjorde var att ge mig ut å leta nya kängor. Mina gamla är liksom alldeles för stora. Så satt jag där i affären och provade Getta Grips och Dr Martens. Min grundtanke är att Getta är sämre, det känns lite nazi dessutom. Amelie hade Getta och bara det är anledning nog att inte vilja ha det. Så insåg jag att Getta är bekvämare. Och dessutom lite snyggare. PRecis innan tårna börjar är Martens så himla breda. Getta är liksom lite smidigare. Dessutom har de svart sula, inte beige. Gettas läder är tunnare också, så skon följer foten lättare. Så nu har jag blivit med et par svarta tiohålsGetta med två sömmar.
Två sömmar betyder att det är två sömmar fram vid stålhättan. Tillskillnad från Underground som har tre och Martens som inte ska ha någon. Det finns dock vissa modeller som har det.

Idag var jag på jobbet snortidigt. Tänkte att jag skulle göra klart två hus idag och kunna gå tidigare, så jag kan träffa Johanna innan det blir för sent och jag måste hem och städa. Dessutom måste jag gå på systemet. Det är mycket att stå i såhär på en fredag.
Underbara, fantastiska fredag. Jag intalade mig att jag skulle få sovmorgon imorrn, men det blir nog inget av med det.

Det enda som nu inte är toppen är att jag tror att jag håller på att bli sjuk :/ Hostar som ett litet mongo och har ont i halsen. Att jag är snuvig är liksom inget nytt, så det skiter jag i. Kanske det inte är en bra idé att gå mellan B-tomten och P-husen utan jacka trots allt?

2 kommentarer:

Vicks sa...

Skickar över lite blir-frisk-vindar.

Anonym sa...

jag är också snorig och hostig... lite. inte så farligt. men tillräcklkigt för att det ska vara irriterande....

akta så du inte smittar JOppe nu också...