måndag 29 juni 2009

sommarsysselsättning

I fredags fick jag resultatet på min tenta. Det värsta som kunde hända var att jag fick Fx, för läraren har sagt att han väldigt sällan ger F. Han tycker att det är opedagogiskt och inte fyller någon funktion. Han har sagt det ett flertal gånger. Jag vet att jag verkligen drog ihop tentan i sista sekunden, att jag gjorde andra, roligare saker och så... men jag hoppades ju att jag skulle klara den. Jag gjorde inte det. I systemet står det F. Inte Fx. Inte E. Jävla skit. Jag ville bli godkänd. Men, då kändes det väldigt legitimt att dricka en flaska vin med R och T. Satt på deras gård och tyckte livet var rätt skönt. Trots tentamisär. Men, jag har fler saker i mitt liv än skolan. Orka hänga läpp för den hela sommaren. Kanske borde jag läsa alla böcker asnoga under sommaren så jag verkligen kan det till omtentan. För när den ska skrivas ska ju säkert en annan tenta också skrivas.


Hahahaha, vilket skämt. Skulle jag ägna hela sommaren åt att läsa gammal kurslitteratur? Skulle inte tro det.
Fick låna senaste Evanovich-boken av syster igår när jag var där på hennes kalas. Idag hade jag den mig till jobbet, vilket resulterar i att jag läser tio sidor för varannan switch jag betar av. Det tycker jag är rimligt. Tio sidor har dock lätt att bli tjugo om man inte passar sig...
JAg lånade en Lovecraft-bok av R och T också. Den har jag inte hunnit börja på än, men Evanovich brukar gå på ett par dagar att läsa ut, så sen är det Lovecrafts tur. Nånting av honom måste man ju ha läst.

Det är galet varmt ute. Jag förstår inte riktigt varför det är så här varmt nu, när jag inte kan ligga alldeles stilla någonstans och leva på hallonsaft och glass. Jag har ju ingen lust att bedriva vanligt liv när det är så här. Nu borde jag ha barfotaspringtävling, badkruka mig vid vattnet, ha ont i magen för att jag bara levt på glass i en vecka och ha som enda mål att orka åka in till en park och dricka vin i goda vänners lag. Oh well. VAd är väl sommarlov mot att sitta inne på ett kontor?

3 kommentarer:

V sa...

Min läsa-C-bloggs-abstinens har lugnat sig för nu:) Great!
Tänk på att när vi är klara med vår ubildning och kanske jobbar som lärare, så har vi 8 veckors semester.

Anonym sa...

Abition...!?
P

Anonym sa...

Skulle naturligtvisa vara ambition... äh...