torsdag 26 februari 2009

du är usel Mattis.

Nu är det äntligen klart. Nu är det bara frakten kvar, sedan är uppdraget fullbordat. Bilder kommer efter helgen, annars kan ju hela överraskningen vara förstörd.

Veckans väldigt dåliga nyhet är att jag körde på tentan. Så nu kan jag lika gärna hänga mig. Fast jag ska inte det. Jag ska komplettera och klara fanskapet.

Imorgon bär det av till götet. Jag är packad och klar, bara necessären, kameran och den magiska svarta lådan. Och laddarna. Jag måste lägga musikmaskinen på laddning i natt så att jag kan lyssna på MM hela vägen ner. Egentligen borde jag läsa Lalander. Men det känns som att han när en skurk från rasmus på luffen, så jag har lite svårt att ta den på allvar. Men för Ks skull ska jag läsa den, hon läser ju en annan bok till mig.

Den här veckan har varit usel på träningsfronten. Jag har simmat 250 meter. Det har varit sportlov och det innebär inget motionssim i simhallen, hela bassängen är till för lek. Jätteroligt för lekarna, jättejobbigt för motionarna. Apropå motion har jag varit hos doktorn idag. Jag har EKGat. Det var en obehglig upplevelse. Lite som ett omedvetet gynbesök. "Ja, åså får du ta av bhn också..." Ehh, va? Orka inte förbereda folk via brev att de ska vara halvnakna.
Det var iaf ingen fara. Jag kommer inte dö av hjärtfel de närmsta veckorna. Tydligen var det vanligt att unga tjejer känner som jag. Likadant var det med knäna. Å jag lyckades smocka mitt knä i bordet idag. Man har tydligen en cp-nerv i knät också. Satan vad ont det gjorde.

För att avsluta det hela som barnen på vfun gör:
Veckans höjdpunkt var att träffa Mia. Hon är topp.
Veckans bottennapp var att jag inte klarade tentan. Såklart.

1 kommentar:

Jessica sa...

skönt att allt var bra hos DR! Fast jag ade fått för mig att det var idag du skulle dit!¨
Mmm CP-nerverna brukar sitta lite här och var... IDag har jag varit på BIO, Lisbeth Sallander är min idol!!
HA det bäst i götet!