måndag 16 februari 2009

på spisfronten intet nytt

Jag har ännu inte fått en ny spis, vilket jag tycker är konstigt. Så idag tog jag tag i det... det gick inte rikgit som jag hade förväntat mig...
Jag pratade med familjebostäder, som hänvisade mig till spisfirman. När jag ringde dem hade de inte fått in beställningen och skickade mig tillbaka till familjebostäder. De i sin tur hävdade att " det är inte vår fastighet längre". När jag då sa att det var det när jag gjorde felanmälan tyckte de att det får stå för fastighetsskötaren eftersom det var han som sa att han har gjort beställningen. Å han anser att familjebostäder inte har något med den här fastigheten att göra eftersom den blivit uppköpt. Han sa också att det var flera jobb som blivit avbokade i de här husen just på grund av det. Det verkar ju väldigt märkligt. Jag gjorde felanmälan innan jul (var det väl?) och sista januari blev fastigheten köpt av föreningen. Hur svårt ska det vara att bara pytsa ut en spis? Man kan ju tycka att familjebostäder har skyldighet att åtgärda allt som blivit felanmält innan sista januari? Men jag ska gå till botten med det här. Oh yes.. de ska inte komma undan. Jag ska ha en ny spis.