måndag 9 februari 2009

polis 8-5?

Alltså jag är inte så himla insatt i vad polisen i de sydliga delarna av landet gör, men de verkar ju inte riktigt ha koll på saker och ting. Man måste ju förstå att det är ett 24/7 uppdrag att varqa polis. Det funkar inte att vara laglydig och göra som man ska mellan 8 och fem och sedan råna banken på kvällstid. Hur tänkte dom då? Nog för att de inte rånade banker, men festa med strippor, vapen och sånt. Får man inte se nog med tveksamheter i tjänsten? Har man inte en vilja att förändra världen till det bättre när man blir polis?
Jag förstår inte poliser som beter sig sådär, eller de malmöpoliser som betett sig synnerligen opassande. Alla är vi människor och människor tappar tålamodet, men det är bara att koppla på reserverna tills man sitter i handledning och får spy ur sig alla frustrationer. Annars är det ju som att läraren som tappar tålamodet skulle börja misshandla och kränka (kanske hatar det ordet) sina elever. Det går ju inte.

Egentligen har jag ingen poäng med mitt inlägg, jag tycker bara att poliser måste skärpa sig. Eller skola om sig till att jobba med något människofrånvänt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller väldigt mycket med dig!
L