lördag 14 februari 2009

...dessutom regnar det i Uppåt värre

Igår blev jag bjuden på middag av min karl. Vi firade alla hjärtan igår istf idag eftersom vi kommer vara på olika ställen större delen av dagen. Han fick ett kort av mig och taxibiljetter, som han kan ge mig så kör jag honom till ställen. Typ om han ska gå på krogen så kan jag köra in honom, istället för att han ska åka kommunalt.

Idag är det flytt av gammal dam. Det ska bli kul att se lägenheten, och packa upp. Alltså, packa upp efter en flytt är inte så hemskt, det blir ju fint och man får ordna så att allt är som man vill ha det. Eller, nu ska det ju ordnas så att mormor får som hon vill ha det.

Jag har nu fått hela säsong 2 och 3 av HIMYM :)
Ikväll ska jag dock försöka tentaplugga, inte kolla på det... Igå fick jag alla viktiga sidor i Vygotskij-boken utpekade av Kärstin. Otroligt värt. I gengäld ska jag tala om för henne vad som är värt att veta ur Säljös bok. Synd bara att jag har himla svårt att komma igång med mina böcker. Dessutom måste jag absolut skaffa mig en golvlampa som kan lysa upp vid min soffa så att jag kan sitta där och läsa. Nu blir det bara mysbelysning vid soffan och det somnar man väldigt lätt av om man läser en tråkig bok.

Jag längtar mer än någonsin efter ett par bra högtalare nu. Jag har ju fått gratis-spotify, så jag behöver inte ens skaffa all bra musik! Ifs finns inte allt där, men mycket.

Nu ska jag göra mig klar och fara iväg.

Inga kommentarer: