tisdag 1 september 2009

jag är döden

Det verkar inte som att ska dö idag heller. Tydligen så har jag en muskelinflammation i en muskelgrupp i bröstet, jag har ingen aning om vad jag har gjort. Jag har blivit ordinerad voltaren och alvedon i tio dagar. Jag som trodde att jag skulle få en blixtbehandling och sen vara bra.

Vårdguiden: Nä, det där låter inte alls bra. Det där tycker jag att du ska åka in med till akuten. Andning och hjärta måste man ju ha fungerande.

SOS Alarm: Börja med att kontakta din vårdcentral. Då kan en doktorn undersöka vad det är för fel. Det är säkert ingen fara. Så där kan man få ibland. Det är nog bara en liten irritation på lungsäcken.

Tidsbokningen VC: Ja då skriver jag att du har tungt att andas.
Jag: Men det har jag inte, det göront i kroppen när jag andas.
Tidsbokningen VC: Ja, då skriver jag att det är tungt när du andas.

Läkaren: Det är muskulärt. Det är det oftast om det gör ont när man rör på sig och är i olika ställningar. (trycker och känner) Det är den här muskelgruppen som har en inflammation.

Varför kan inte vården bara vara ense?

3 kommentarer:

V sa...

Sådär var det när jag fick min blodpropp. Sjukvårdsrådgivningen tyckte inte det var så farligt när jag sa att det gjorde ont när jag andades, husläkaren hänvisade direkt till akuten på Danderyds sjukhus. Märkligt.
Hoppas du mår bättre snart.
Kram

Caroline sa...

Ja, nu är det redan bättre. KOnstigt det hela. JAg kommer nog iaf inte äta pillren i tio dagar. Det verkar helt idiotiskt när de inte verkar behövas.

Kram

Anonym sa...

men ursch, hjärtat. känner att du ine berätar saker för din fru längre. trist o få reda saker via en blogg??