torsdag 24 september 2009

jag skulle sovit vidare...

Imorse försov jag mig. Jag har börjat lägga mobilen så långt ifrån sängen att jag måste resa mig up för att stänga av alarmet. Det trodde jag skulle innebära att jag alltid vaknade. Men imorse när jag väl vaknade hittade jag telefonen bredvid mig avstängd och lycklig. Det var konstigt. JAg har alltså gått upp, stängt av, lagt mig och tagit med telefonen. Jag hade tom Betty kvar i munnen! Jag förstod ingenting.
Men, lojal till min vfu som jag är kastade jag upp frukosten som jag åt alldeles för fort och svischade iväg till tunnelbanan. Bara för att komma på att jag hade glömt matlådan. Så jag fick betala 30 spänn för skollunch och mellis. Eftersom jag kom en timme försent fick jag också lov att stanna kvar en timme extra. När jag väl satt på tuben hem igen märker jag när vi åker förbi Dalens centrum att jag är på fel linje. Jag kliver av vi skogskyrkogården. Det är fjärde stationen på fel linje. Jag var vaken och pratade inte i telefon. Jag begriper inte hur jag kunde åka så långt med fel tåg! Dessutom säger de ju vid varje station vart tåget går. Alltså hade jag hört det 8 gg när jag väl kom till gullmars, då borde jag ju kopplat och gått av. Men nej då. Det var ju bara å åka tillbaka och hoppa på rätt tåg.
Nu återstår väl bara att jag tänder eld på köket när jag ska laga mat eller nått...

Inga kommentarer: