söndag 20 december 2009

vuxenbarnvuxenbarn?

-Du borde verkligen göra riktig mat.
-Men jag orkar inte, mackor är gott.
-Men du är ju konstig i magen, du behöver äta fibrer. Ska du inte laga riktig mat så gör en tallrik gröt.
-Jag vill inte ha gröt. Jag vill ha mackor.
-Du äter jämt mackor, det är inte nyttigt.
-Mackormackormack... titta vad mycket snö det är ute.
-Ät en macka då så kan du laga riktigt middag sen?
-Ehh..ja...så säger vi.. Riktig middag sen....(börjar pilla på snön utanför fönstret)
-Du har ju desutom köpt massa mat, det är ju bra om du inte behöver slänga den.
-Ja...men det håller sig nog ett par dagar till.

Gissa vilka som är inblandade i den konversationen.

Igår var det festligheter. Lagom lugnt och mycket trevligt. Mamman hämtade och sa
- jaså, ville L inte följa med trots att han skulle få skjuts hela vägen till dörren?
-va?
-Ja?
-I högdalen?
-ja
- vi ska inte till högdalen. Vi ska ju hem till dig?
-Va? Ska vi?
-Ja, jag sa ju att jag skulle sova hos dig i natt?
-Jaha....men så sa du ju att det var så jobbigt och att du ville sova hemma.
-Nämen det var ju imorrn jag ville sova hemma. Tror du att jag ber dig hämta mig för att köra mig hela vägen hem?
- ja...eller...jag tyckte det var lite konstigt, men du skulle ju vara på fest så långt hemifrån och eftersom vi ska upp så tidigt imorrn...
- Men jag ber dig väl inte köra mig hela vägen hem isf?

Min underbara mamma som inte alltid har koll på vad som händer...

1 kommentar:

Din mamma sa...

Kram på dig!