torsdag 17 december 2009

ouppmärksamma

Det finns många saker jag stör mig på i världen. En sak är ouppmärksamma människor. Jag vill inte gå så långt som att de är korkade eller mindre värda, men de är så förbannat irriterande! Igår gick jag och en klasskompis till cafeterian för att handla. Hon köpte en kaffe. Nr man köper en vanlig kaffe i vårt café får man en tom mugg och så fyller man den själv med vanligt kaffe och häller i så mycket mjölk man vill ha. I normala fall tar man mjölken från en sån där stor låda som finns i skolmatsalar. Min kompis provade den, men den var tom. På diskan stod ett mjölkpaket men även det var tomt. Nu kommer vi till den fina delen, min egentliga poäng. Bredvid mig och min kompis stod en kille och väntade på sin latte som tillverkades av en av biträdena bakom disken. Min kompis påkallar hennes uppmärksamhet och ber om en ny mjölk eftersom all annan är slut (vilket som säger). Hon får den nya mjölken samtidigt som killen får sin latte. Men vad gör han då? Jo han får till först mjölkmaskinen och sedan till det tomma paketet på disken. Trots att han har stått bredvid oss hela tiden och kunnat följa min kompis jakt på mjölk. Och hon sa ju till kvinnan bakom disken att mjölken var slut både i maskinen och i paketet. Hur svårt kan det vara att bara höra upp lite!

Liknande fenomen tycker jag att man stöter på lite då och då. Kan inte folk bara titta sig omkring, lyssna lite bättre och ha lite koll!?

2 kommentarer:

Anonym sa...

word. nu lämnar jag datan o åker till dig.

ÅL sa...

Näe, de flesta är så himla uppe i sig själva att omvärlden inte existerar. Hör inget, ser inget o fattar inget.... Detta är skönt att tänka på när man själv tror att hela samhället glor på en bara för att man är otvättad i håret eller har en finne på näsan eller fel färg på skorna. Tänk positivt!
Kram!!