onsdag 2 december 2009

om jag pillar lite på den här..

En tjej i min grupp fick reda på att jag har en blogg igår. Hon fick också adressen hit (välkommen). Hon var inne på att det var så underbart att läsa bloggar för att där skriver folk bara det bästa av allt som händer. Eller, att det iaf finns sådana bloggar. Jag håller med, det måste ju finnas en twist eller något för att folk ska vilja läsa. Och någonstans måste ju det vara poängen med att ha en blogg. Att folk faktiskt läser den. Om man då går tillbaka till det här med underbara ögonblick i livet som man vill trycka upp i allas ansikte så är det ju så många serier är uppbyggda (vänner & himym mfl). Jag tycker dom är underbara. Det finns inte ett enda problem som inte går att lösa på en halvtimme och alla är för det mesta glada. Det finns obegränsat med tid att umgås med vännerna, alla har råd att stanna kvar på krogen och äta, alla är snygga jämt och ingen är trött på livet, mörkret och tillvaron.

Från det ena då till det andra. Idag var vi i basgruppen på tekniska muséet. Vi var först på teknorama, som inte alls är lika roligt som tom tits. Likheterna är att grejerna är rätt slitna (värst på teknorama), det saknas ofta förklaringar på varför det blir som det blir, eller instruktioner om hur man ska göra med ett särskilt fenomen/experiment. På teknorama är det klart mer barnanpassade experiment, man måste inte ha så mycket förkunskaper. På tom tits är en vanlig människa (som inte är intresserad av fysik, det är inte vanliga människor) helt körd utan deras katalog över alla experiment. Den kan man köpa i kassan för betydligt mer än man kunde ana.

När jag kom hem somnade jag och sov i drygt två timmar. Tvättiden kortades med en halvtimme och jag blev lurad på de sista ljusa timmarna denna dag.

1 kommentar:

V sa...

Allt kan inte vara perfekt jämt. Jag diggar saker som skildrar verkligheten , inklusive otäcka, obehagliga saker men jag diggar dig med och du är inte alls varken otäck eller obehaglig!:P