tisdag 16 februari 2010

Svea

Nu har jag mitt livs första surdeg på g. Om den blir bra planerar jag att ha den hela livet. Om jag är ute och reser får den ha en barnvakt, om jag inte kan ta med den. Annars ska jag bara ha den, vi ska bli bästa vänner och vi ska tillsammans baka världens godaste bröd. Visste inte riktigt hur propotionerna skulle vara, men tillslut verkade det vara 1 hel del vatten och två tredjedelar mjöl. Jag tog fint rågmjöl. Fuck ekologi lix. Nu står den på skrivbordet och hemmar sig, den har redan hunnit bli lite bubblig.

M: Jadå den gick bra, man kunde bara få E på den.

3 kommentarer:

L sa...

Fint att du har ett husdjur att ta hand om! Kram

Anonym sa...

var det det brödet du skulle tatt med dig??

Caroline sa...

Nej, jag skulle tagit med mig kumminbrödet med paprika.