tisdag 16 februari 2010

folk och fä

Varför har folk hela tiden ett behov av att ändra på saker. I skolans värld är det alltför vanligt. ska en uppsats vara fyra sidor max finns det alltid några som vill skriva fyra och en halv sidor, eller ska något lämnas in i pappersform är det alltid nån jävel som till varje pris måste få tillåtelse att maila. de har inte tid, eller ingen skrivare, inga händer som de kan skriva med, inget busskort, inga pengar, ingen som kan hålla dem i handen när de går över gatan. Ständigt denna specialbehandling! Alla får tillgång till kursplan, kursinfo och alla villkor för examinationsarbete och inlämning i början av kursen. Sedan får man väl planera utefter det och se till att man klarar det som förväntas av en.
Jag blir så trött på människor som tror att de ska kunna förändra alla regler och bestämmelser jämt. Jag rättar mig inte heller efter andras regler alltid, men jag väljer helt sonika att skita i dem om de inte passar mig. Desssutom har jag inga problem att finna mig i sånna där fåniga regler i skolan. Det jag producerar där är ändå inte till för mig utan för en lärare, då är det ju bättre att jag presterar det de vill ha, inte vad jag tycker. Sen när jag blir enväldig diktator, då kan jag göra det jag finner är meningsfullt.

2 kommentarer:

L sa...

och examinationen gick bra? Kram

Mia sa...

Ja det ar bara att ratta sig efter regler.. som att skriva tentor mitt i natten (mellan 03.00-07.00)...
Manga kramar fran migtill dig!