söndag 21 februari 2010

Snöstormar är bra skit. Då behöver man inte gå ut och man kan ta hand om sitt hem istället. Det är dessutom gratis. Jag passade på att städa lyan igår och ta hand om sopor och sånt. Jag fick lite hjälp också, det ska jag inte hemla med. Och sen när man tycker att stormen lagt sig, vilket vi idag tyckte gick vi ut och vandrade lite. När vi kom till hökarängen tog vi bussen tillbaka. Nu blev det frukost, havregrynsgröt med banan.

Svea överlevde inte utan nu ska jag göra en ny deg från receptet jag fick av Å. Hoppas det blir bättre.

1 kommentar:

ÅL sa...

Kära Svea Surdeg, vila i frid! Förmodligen var du ändå inte ämnad för denna hårda värld. Hoppas att din planerade yngre syster (Svetlana kanske?)är starkare och orkar leva upp till vad vi människor förväntar oss av en äkta surdeg...