tisdag 6 april 2010

ovan

På nyårsnatten var jag och bästa Sofie på en fest. Det var en rolig fest. På festen fick jag en fråga av killen vi (Sofie) känner, och som hade bjudit in oss (henne). Han frågade mig vad min "grej" var. Med grej menade han inte på ett dåligt sätt, som i att "va fan håller du på med?". Han bara undrade på ett annat sätt. Då tyckte jag inte att frågan var särskilt svårbesvarad. Men jag har tänkt på den i efterhand och den blir bara mer och mer komplex. Vad är min grej? Inom vad? På vilket sätt. Jag skulle inte ha något emot att fråga karl i fråga vad han egentligen menade med frågan.

På de här tre veckorna har det hänt mycket och inget. Värt att skriva är väl att jag fick lägenheten. Tyvärr kan jag inte tänka så mycket på det just nu då jag verkligen måste söka jobb. Jag har ingen aning om vad jag gör om jag inte får något sommarjobb i år. Samma panik som varje år, men nu känns det hopplösare än vanligt. Så snälla, om någon känner någon som kan fixa så får den gärna säga till. Jag kan tänka mig att göra det mesta förutom prostitution och torka bajs.

Idag var pappa världens bästa och fyllde mina köksskåp med mat. Helt underbart. Nu har jag mat för hur länge som helst, värsta lyxmaten och vanlig mat. Stort tack <3

4 kommentarer:

Vickan sa...

Härligt att du är tillbaka:)
Kram!

Anonym sa...

ta tag i mp!

ÅL sa...

Kul att du tagit upp bloggandet igen! Du är ett av mina andningshål i kontorslandskapsvardagen!
Kram!

Caroline sa...

Underbart att ni uppskattar min återkomst.
Lina: gör det på måndag :)