söndag 21 december 2008

äventyr i världen utanför

Nu har jag kommit hem från min helg. Helgen blev våldsam. Det började ju väldigt stillsamt det hela hemma hos min mamma. Sedan kom jag hem, svirade på mig gåutkläderna, satsade på goth goes emo och tänkte förfesta lite hos T innan jag skulle gå ut med min klasskompis. På bussen upptäcker jag till min förtret att vinet stod kvar hemma i köket. Men, det skulle nog lösa sig.
Kvällen började väldigt lyckat, med karl och sällskap och glatt humör och vin från kylen till mig. Men för jag vet, jag äter ingen middag och tycker att det är en väldigt bra idé att dra fram spriten efter att vinet tagit slut. I själva verket är det en pisskass idé. Förfallet startar väl när jag glider in (lite som en ninja) i vardagsrummet, men har förmycket fart, tappar balansen och gör en smärtsam bananskalshalkning och drar bakhuvudet i soffbordet. Benet får sig en törn också, men julgranen gungar bara till, har klart bättre balans än jag. Så, med en fet bula i huvudet försäkrar jag alla att det är bara bra. I själva verket känner jag mig bra mörbultad och rätt illamående.
När klockan är åtta är jag utom räddning. Älskade T hjälper till och håller bort håret innan jag somnar inne på sängen.
Två timmar senare vaknar jag och ringer min Anna, som håller mig sällskap en timme tills jag nyktrat till så pass att jag kan vara med på festens sista timme innan vi går och lägger oss. Jag sov bara på vänster sida, mitt huvud har ju blivit stort nog för två pers och mitt ben har lagt sig till med en inte allför snygg mjuk böld.
Ibland lyckas man verkligen :/
Jag kom aldrig in till stan.

Idag har varit en seeeg dag. Maxmat, clerks och clerks 2 i soffan och gardinerna nere. Väl hemma har jag iaf varit produktiv och fått till en lista över julmaten. Imorrn ska jag nog baka chokladtryfflar och fixa nejlikeapelsiner. Å så kommer Sofie!!!

1 kommentar:

Jessica sa...

Way to go sis!!!

kram