torsdag 18 december 2008

-1 dag

Imorgon smäller det. Tentan lurar bakom knuten och läsa är det sista jag gör innan lampan släcks på kvällen, och det första jag gör när jag tänder den på morgonen. Å andra sidan är det i stort sett enda gången jag faktiskt läser....
Imorse blev jag väckt av att angenämt telefonsamtal. Lite tidigare än vad jag egentligen hade tänkt vakna, radion var ställd femton minuter senare. Så i min enfald tänkte jag somna om, men jag hade inte räknat med grannbarnen. För de skulle ju ha hoppa-jämfota-genom-lägenheten-tävling då. Att jag missade det. Så två ohängda elefantungar försöker hoppa sönder taket, jag tror att de egentligen vill hoppa igenom för att se hur jag har det här nere, och jag kunde ju glömma att ta tillvara de sista minutrarna natt.
Jag borde ringa min hyresvärd idag och felanmäla mina spisvred. De sitter inte fast och min pappa är väldigt upprörd över det.. Konstigt, det stör liksom honom mer att de är lösa, och han bor ju inte ens här.

När jag kom hem igårkväll efter schyffert-showen (värd tillställning, skrattade så jag fick ont i magen) hade jag fått post. Ett bönande meddelande från de i huset som vill att vi ska bli en bostadsrättsförening. Tyvärr verkar det inte bli något av det då det inte är tillräckligt många som vill köpa sina lägenheter. Jag vill absolut inte köpa min, av dels ekonomska, taktiska och ockå ideologiska skäl. Jag tror inte på det här med att man måste äga sitt boende. Men, det är jag det.

Nu är det dags att frukostera, varma mackor och te för fulla muggar, det är nice att vara hemma om dagarna :D

1 kommentar:

elin sa...

Jag har också tenta imorgon. Och på det så jobbar jag som en idiot varje kväll och försöker göra något vettigt av mina dagar, det har gått sådär, i genomsnitt har jag varit hemma en timme/dag den senaste veckan (minus timmarna jag sover - de räknas inte). Tenta schmenta. Usch säger jag. Men LYCKA TILL. Jag tror det kommer gå bra för dig.
Kram / Elin