tisdag 2 mars 2010

in och ut

Varför är jag så arg jämt?
Hur mycket är man sina saker?
Varför vill folk så gärna påpeka vilka likheter man har med andra?
Är jag lyckligare ju mer jag äger?
Är jag mitt skal eller är mitt skal ett skydd?
Var går gränsen mellan det ena och det andra?
Om jag inte tänker för mycket, är jag lyckligare då, eller är det en lycka med en tidsbegränsning?
Varför kan jag inte vara som Hon?
Varför vill jag inte vara jag?
Hur mycket kan man ändra innan det blir förmycket?
Vad innebär det där med lagom?
Är lagom egentligen något man faktiskt vill uppnå?
Varför säger jag inte det jag menar?
Om jag befann mig i en annan tid och en annan plats, vad skulle jag tänka på då?
Vad är jag och vad är andras uppfattning om mig? Var flyter det samman?
Hur stor del av mig är inte jag?
Hur liten del av mig är bara jag?
Hur mycket i mig vet bara jag om?
Hur mycket i mig vet faktiskt inte någon annan i hela världen om?
Ska jag äta popcorn till middag?

1 kommentar:

ÅL sa...

Jag åt faktiskt popcorn till middag igår. Alldeles sant och på riktigt. Plus en kopp te och en banan. Det gick bra och jag mår ganska bra idag åxå.

Men hur ska man kunna veta varför man inte vill vara den man är när man inte riktigt vet vem man är?

Kram