onsdag 10 mars 2010

greml

Jag hatar att inte ha några pengar att kunna röra mig med, jag hatar att allt bara går till nödvändigheter. Jävla soppa. Tänk att bara kunna gå ut på stan å shoppa allt vad man vill ha. Utan att ha sjukt dåligt samvete eller känna att man kommer leva på gamla skosnören i slutet av månaden bara för att man unnade sig en kiwi till nudlarna. Varierad och näringsrik mat=personlig konkurs.
Till på köpet är jag omgiven av människor som är snupna, ogina, pinniga, snikna och urkiga. Jag är så less på allt. Vintern, skolan, dammet, djuren, sängen, ikea som är fullständigt barocka, duschen som bara ändrar temperatur, vredet som läcker vatten ner bland pappersrullarna, bokhyllan som har för måna färger, benen, knäna, maten, disken, vinden, ljuden, den minimala hallen, magen, kroppen, håret och till och med naglarna som nu har gått av.

Ur led är tiden

6 kommentarer:

V sa...

Oj, lite poetiskt nästan.
Vilket av alla de där konstiga adjektiven är jag?=)
Tro mig, vinden vänder... aldrig:(
Massa kramar!

Caroline sa...

Du är inget av dom, du är alltid bara superlativ av positiva saker :)

Kram!

ÅL sa...

Oj. Önskar jag kunde trolla dig lite glad... men jag kan inte trolla på riktigt, bara önska...kanske det åxå hjälper lite.

Igår åt jag popcorn till middag igen. J-ligt gott faktiskt. Med en morot och ett glas mjölk. Jag tror faktiskt att jag ska göra det varje onsdag. En tid iaf.

Caroline sa...

Sweet, jag åt popcorn idag till middag, eller ostkaka och popcorn...i kombinerat middag och mellanmål :)

Anonym sa...

Jag kanske kan hjälpa dej att må bättre på nå´t sätt?
p

Anonym sa...

ska vi fylla dina skåp?