lördag 1 maj 2010

döden

Rummet är fyllt av kartonger, hyllorna är tomma. Snart är kapitlet Högdalen:första lägenheten avslutat. JAg ser fram emot att se finaste syster rulla in flyttbilen på måndag fm och lassa in allt. Jag har möblerat nya lägenheten, fyllt alla skåp, hängt upp saker på hyllorna, gjort iordning min sängsoffa och bjudit på te typ en miljon gånger i mitt huvud. Det är skönt att knyta ihop perioder i sitt liv. Den här tiden, ett och ett halvt år på nb i högdalen har varit full av förändringar, glädje, ilska, frustration och bortgjorda tillfällen. Med risk att låta klichéaktig så har det varit en värdefull tid i mitt liv... blablabla.
Middagen bestod av popcorn, men lunchen var rejäl. En hel skål med snarr har jag bredvid mig och så är ljudkvaliten på Daria pisskass. Va fan.
Å dessutom hade inte golvfolket varit i lägenheten idag, hoppas verkligen de kommer dit imorrn. Jag vill inte behöva stapla allt i korridoren bara för att de inte kan sköta sina uppdrag. Jag kommer välta deras bil och slänga teckningar på golvet. Ja jävlar i min låda. Då ska jag hålla låda. Å visa var skåpen ska stå och hur man lägger golv. Jag råkar vara en jävel på att lägga golv och sånt. Förresten skaffar jag mig en ny blogg. Då jag inte nödvändigtvis vill att somliga ska hitta den så lätt kommer adressen endast stå på min face, när jag känner att det är dags att lansera den.

För er som inte förstår symboliken med döden anses den inom många livsåskådningar och religionen stå för ett avslut, och då också för en början på något nytt.

Inga kommentarer: